HAPPENINGS

Cum am aflat că am cardul hack-uit și 2.200 lei lipsă, transferați într-un cont din SUA. Ce faci în cazul ăsta?

Card pierdut am avut,

hackuit însă… eh, asta e o premieră.

De felul meu, nu am avut foarte mare legătură cu banca de-alungul timpului:

  • un singur card, niciun împrumut, nicio rată (așa am văzut în familie, așa am aplicat), puține comenzi online și alea de pe site-uri super cunoscute, din țară.

Ca să înțelegeți, ultimele mele plăți online au fost la lumină și la net, orange.ro, farmacia tei, elefant și pentru domeniul ăsta de pe care vă scriu acum.

Din februarie. Toate cu cod pe sms de confirmare de plată.

Booon. În ultima lună am stat la Zărnești, am plătit cu cardul la un magazin local și un restaurant local de unde îmi luam alimtente. Atât.

Eh, și cum mă trezesc eu cu sms de la BRD pe telefon, suficient încât să îmi verific în secunda următoare contul:


În cont: 2.200 de lei lipsă.
Aproape să fac apoplexie.

Am sunat urgent la numărul băncii și după ce am dat datele, discuția a fost asta:

– Da, ați transferat în State 500 de dolari, pe numele Laura Jon.
– Poftim?!
– Nu ați transferat?
– În niciun caz. Cineva mi-a fraudat cardul.


Am fugit la bancă, mi-am făcut alt card pe care urmează să îl ridic în 5 zile lucrătoare și o cerere de refuz de plată.

Cererea de refuz de plată înseamnă că în termen de 60 de zile de la orice comandă/transfer din contul tău, o poți depune la banca la care ești, ca să îți recuperezi banii.

Pe scurt, banca e obligată să blocheze suma respectivă timp de 60 de zile. Thanks God!

Ce e și mai dubios, e că acum o săptămână mi-a apărut pe aplicația de internet banking că am plătit 57 de lei la apple.com pe Foreign POS. Contul în care s-au dus banii nu coincide cu contul de mai sus.

Eu am android și nicio legătură cu vreo achiziție pe apple.com.

Fucked up, nu?

În cererea de plată pe care am depus-o, se include faptul că banca demarează o investigație:

întreabă banca din State, care deține contul în care au plecat banii mei, prin ce modalitate au ajuns ei acolo, cine e titularul contului ș.a.m.d.

Cam în 20 de zile mi-au zis că se rezolvă. Banii sigur vin înapoi.

Oricum, e caz de fraudă.

Vă țin la curent cu povestea, să aflați și voi cum să vă păziți. Mai bine din greșelile altora.

E posibil să mi se fi clonat cardul când oi fi plătit contactless sau e posibil să se fi spart vreun site pe care aveam toate datele salvate de la card și așa să își fi transferat ei bani din contul meu într-un alt cont.

Niciun cod de confirmare prin sms în timpul tranzacției.

Ba mai mult, cei de la bancă mi-au povestit că au avut o clientă care a intrat pe un site (nu își mai aducea bine aminte dacă Blue Air, Wizz Air sau Ryan Air), să își ia bilete de avion. Și-a luat bilete numai că, surpriză, nu era Blue Air-ul/Wizz-Air/Ryan-Air, era un site fantomă – imitație perfectă a site-ului original.

Cool, nu?

Suntem în era digitală, și mai digitală în ultimele 2-3 luni, și probabil ăsta e abia începutul.

Rămâneți #alandala și safe, digital de data asta.

sursă foto: /www.business-standard.com + forbes.com

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *